cib-logo

צור קשר

יש לכם חשד? בואו להסיר את הספק!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מעקבים – אסור ומותר…

מעקבים הם ללא ספק מרכיב עיקרי, חיוני וחשוב בכל הקשור לפעילותם השוטפת של בלשים וחוקרים פרטיים בביצוע חקירות שונות ומצריכים מהם לרוב משאבים רבים ושעות ארוכות של עבודה יסודית וקפדנית.

במהלך ביצוע מעקבים חוקרים פרטיים מסתייעים לרוב בצילומים וסרטי וידאו אשר משמשים, פעמים רבות, כראייה בהליכים משפטיים. בכל משרד חקירות מונחים החוקרים שייתכן כי ביום מן הימים יצטרכו הם להעיד בבית משפט שאכן צילמו את האובייקט בסיטואציה כזו או אחרת. מעקב חייב להיערך ולהיות מתוכנן בקפידה. חובה להקפיד על כך בעיקר על מנת שלא לבזבז את כספו של הלקוח לחינם. מעבר לכך, צריך הבלש להסביר ללקוח מהן העלויות המדויקות של החקירה עצמה.

אז מאיפה מתחילים?

לפני כול תחילת מעקב חשוב לקבל תמונות איכותיות של האובייקט אחר עוקבים. במידה ואין אפשרות להשיג תמונת איכותית של האובייקט או תמונה של האובייקט כלל, יש להשיג תיאור מדויק (ככל שניתן) של האדם אחריו מבצעים את המעקב. חשוב מאוד לבצע את הפעולות הפשוטות אך החשובות ביותר לפני המעקב, כמו למשל למלא מיכל דלק טרם תחילת המעקב, להשתמש במצלמה תקינה ואיכותית ולבדוק שהיא עובדת טרם תחילת המעקב ולהקפיד להיות עם תיק קטן (או פאוץ') על מנת להסתיר את המצלמה.

בעת ביצוע מעקב יש להשתמש ברכב שאיננו בולט, כך לדוגמה אין להשתמש ברכבים גדולים וצבעוניים אשר מושכים תשומת לב. יש להיטמע בתוך השטח עצמו כמה שיותר, בעת המעקב. מעבר לכך, אם המעקב אורך זמן רב, יש להחליף כלי רכב מפעם לפעם. עדיף להשתמש בכלי רכב בעל חלונות כהים וזה על מנת להצליח בתצפית ממושכת מבלי לחשוף את פני החוקר ולצלם בכל עת מבלי שהחוקר ייחשף בעת פעולה זו.

שמירה על החוקים והנהלים

כל משרד חקירות מקצועי ומנוסה יודע שאסור בשום פנים ואופן להטריד את האובייקט – אסור לאיים עליו, אסור לפגוע בפרטיותו ובעצם לגרום לו להפרעה כלשהי במהלך חייו התקינים. חשוב שהחוקר הפרטי יצלם ויתעד כל פרט ולו הקטן ביותר במהלך המעקב שהוא מבצע. מעבר לכך, צריך החוקר לבצע רישום מדויק של כל פרטי הציוד בו הוא משתמש במהלך המעקב. החוקר חייב לשמור על חוקי המדינה בה הוא מבצע את המעקב.

חשוב לזכור שהשתתפות במעקבים דורשת סבלנות רבה מאוד מכיוון שדבר זה עלול לערוך שעות על גבי שעות. אסור לבצע מעקב שבו משתתף רק חוקר אחד, אחת הסיבות לכך היא הצורך במזון, שירותים או שתייה, כמו גם האפשרות שהחוקר יפנה את מבטו לרגע קט אחד ויאבד ברגע זה את האובייקט. יציאה למשימת מעקב, רצוי שתתבצע על ידי צוות חוקרים פרטיים מיומן אשר יוכלו לכסות על כל הפרטים בכל רגע נתון, וזהו כלל שמקובל בכל משרדי החקירות המובילים בארץ ובעולם.

>> קראו כאן עוד על ביצוע מעקבים מקצועיים ויסודיים על פי החוק.

זקוקים לשירותיו של חוקר פרטי מקצועי ומנוסה?

מלאו את הפרטים הבאים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם:

לא הצלחנו לאתר את הטופס.

אל תהסס, בוא להסיר את הספק - מ.ח.א. משרד חקירות אזרחיות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ניהול פיננסי אחראי: המפתח למניעת עבירות כלכליות והבטחת עתיד כלכלי איתן

ניהול פיננסי אחראי הוא הרבה יותר מאשר מעקב אחר חשבון העו"ש. זהו תהליך הוליסטי המשלב...

המשך קריאה

שירותי משרד לחוקרים פרטיים

למה משרד חקירות צריך לקחת שירותי משרד במיקור חוץ? ישנן סיבות רבות מדוע משרד חקירות עשוי...

המשך קריאה

ציוד חובה לכל חוקר פרטי

חוקרים פרטיים צריכים להיות מצוידים היטב כדי לבצע את עבודתם בצורה יעילה ובטוחה. הציוד החיוני...

המשך קריאה
שינוי גודל גופנים
ניגודיות